Pages

Protein Bukan-GMO yang lengkap dengan semua asid amino perlu Vitamin B yang lengkap dan seimbang Mengandungi magnesium, vitamin D, zink, tembaga, manganese Menyediakan asid lemak Omega 3 termasuk DHA dan EPA Multi vitamin dan Multi mineral semulajadi yang disalur Jam demi Jam

Shaklee supplements for all kind of needs. For a healthier life, for healthy people, pregnant and breastfeeding mommas, kids, men and women health, for the elderly, fertility, beauty and many more. Shaklee All Natural Supplement is indeed for ALL.

Tuesday 7 October 2014

Day 2 - Percutian Idaman Saya

Hari ke-2 cabaran blog. Tajuk menarik ni, Percutian Idaman Saya... Ha... Nak mengarang percutian yang mana ni? Rasanya banyak sangat tempat percutian yang nak dilawati. Itu yang banyak sangat jadi idaman tu. (Nampak gaya kena jadi WAHM la baru boleh nak bercuti sakan...)

Boleh teka tak nak pergi mana?

Sebenarnya percutian yang memang saya idam2kan sejak lama dulu adalah nak travel around Europe, especially nak pergi ke Kota London dan juga Kota Paris. Dari sebelum kahwin dan dapat anak dulu, memang bercita2 nak pergi kedua2 tempat ni.

Nak pergi London sebab nak tengok Buckingham Palace (mana tau boleh jumpa dengan Lady Di - itu dulu. Now mungkin boleh terserempak dengan HRH Kate Middleton dengan baby comel dia tu. Prince George - boleh ajak ngeteh). Nak juga berjalan2 menyelusuri Sungai Thames, naik London Eye, tengok Big Ben. Nak naik bas 2 tingkat yang famous tu. Baru rasa jadi tourist betul2.

Nak ajak Price William, Kate Middleton dan Prince George mengeteh sama2

Dan yang menarik sangat minat saya nak ke London, sebab nak menjejaki tempat2 yang muncul dalam filem2 Harry Potter. Wah.. Cerita Harry Potter tu saya cukup minat. Semua buku dia ada jadi koleksi. Buku dia yang last tu. Harry Potter and the Deathly Hallows, ada dua lagi. Satu yang biasa dan satu lagi yang berautograf JK Rowlings lagi. Macam budak2 kan? Ada aku kesah????

Hogwart here we come

Boleh pergi Warner Bros Studio Tour, yang mana set2 penggambaran Harry Potter ada kat situ. King Cross Station, tempat Harry and friends naik train kat platform 9 3/4 ke Hogwarts setiap tahun. Tower Bridge London - scene di mana Knight Bus yang dinaiki Harry bertembung dengan 2 bas double decker yang lain dalam The Prisoner of Azkaban. Banyak lagi la. Nanti cerita banyak2 lagi jika berpeluang ke sana ye. Ameenn...

Kemudian teringin nak ke Paris. Dari London nak ke Paris kan boleh naik Eurostar. Boleh la bawak anak2 ni naik train. Suka sangat la depa. Ye la di Kuantan mana nak cari train kan?

Kat Paris ni, nak pergi panjat Eiffel Tower. Yang menjadi lambang keromantikan Kota Paris. Nak juga melawat Mona Lisa kat The Lourve dan juga Champ de Elysees yang ada Arc de Triomphe. Tapi yang penting sekali nak bawak anak2 melawat Disneyland Paris. Nak jumpa dengan tikus2 kegemaran mereka tu. 

Mickey mu tunggu kami datang

Kena berusaha keras ni untuk merealisasikan percutian idaman ni. Doakan ye... 

0 comments:

Post a Comment