Pages

Protein Bukan-GMO yang lengkap dengan semua asid amino perlu Vitamin B yang lengkap dan seimbang Mengandungi magnesium, vitamin D, zink, tembaga, manganese Menyediakan asid lemak Omega 3 termasuk DHA dan EPA Multi vitamin dan Multi mineral semulajadi yang disalur Jam demi Jam

Shaklee supplements for all kind of needs. For a healthier life, for healthy people, pregnant and breastfeeding mommas, kids, men and women health, for the elderly, fertility, beauty and many more. Shaklee All Natural Supplement is indeed for ALL.

Friday 24 October 2014

9 Tips Untuk Melayakkan Wanita Menjadi Ahli Syurga

Pernahkan kita dengar, hadis Rasulullah s.a.w. yang mengatakan ramai penghuni neraka adalah wanita? Mahukah kita tergolong dalam golongan mereka itu? Nauzubillah... Takut saya bila membaca kisah-kisah ahli neraka yang tercatat dalam Al-Quran.

Alhamdulillah... We are 11

Sempena hari pertama di Tahun Baru Hijrah ini. sama-samalah kita berdoa, agar Allah menerima taubat kita dan menjadikan kita hambaNya yang lebih baik. Dan bersempena dengan ulang tahun perkahwinan saya bersama Mr Hubby yang ke-11, sehari sebelum Awal Muharram, saya nak kongsikan sedikit Tips untuk melayakkan kita, sebagai seorang isteri, menjadi Ahli Syurga. Mudah-mudahan ia menjadi pendorong buat para isteri mencapai gelaran mulia ini.


Siapakah dia Isteri Solehah?
Isteri solehah adalah wanita yang dicintai Allah dan disayangi oleh suami. Apabila adanya isteri solehah ini, rumahnya terasa bagaikan di syurga. Kewujudannya disenangi dan ketiadaannya dirindui. 

Tips1 | Patuh kepada Perintah Agama
"Wanita dinikahi kerana empat perkara: kerana kecantikannya, keturunannya, hartanya dan agamanya. Maka pilihlah isteri yang beragama, nescaya engkau akan beruntung."
(Riwayat Al-Bukhari)

Tips 2 | Selalu Bersedia Berkhidmat kepada Suami
"Jika seorang suami memanggil isterinya ke tempat tidur namun ia menolak, maka malaikat yang di langit murka kepadanya."
(Riwayat Muslim)

Tips 3 | Membatasi Pergaulan dengan Bukan Mahram
"Seorang lelaki berkata: "Wahai Rasulullah, sesungguhnya isteriku tidak pernah menolak tangan yang menyentuhnya." Rasulullah bersabda: "Ceraikanlah ia."
(Riwayat Abu Dawud)

Tips 4 | Sentiasa Menambah Ilmu
"Aisyah berkata: "Sungguh baik kaum wanita Ansar. Mereka tidak malu untuk mendalami ilmu agama."
(Riwayat Muslim)

Tips 5 | Pandai Memimpin dan Mengatur Rumah Tangga
" Setiap orang daripada kamu ialah pemimpin, dan setiap pemimpin bertanggungjawab atas apa yang dipimpinnya. Seorang ister pemimpin di rumah suaminya, maka ia bertanggungjawab atas apa yang dipimpinnya."
(Riwayat Al-Bukhari)

Tips 6 | Tidak Melakukan Ibadah Sunat Sebelum Mendapat Izin Suami
"Tidak halal bagi seorang isteri berpuasa padahal suaminya ada melainkan dengan izinnya. Dan tidak halal baginya mengizinkan orang lain masuk ke dalam rumah melainkan dengan izinnya."
(Riwayat Al-Bukhari)

Tips 7 | Mencintai dan Menyayangi Anak-anak
"Perempuan Quraisy ialah perempuan terbaik yang pernah menunggang unta. Mereka sangat sayang kepada anak-anak kecil dan sangat pandai menjaga harta suami.
(Riwayat Al-Bukhari)

Tips 8 | Pandai Mencuri Hati Suami
"Isteri terbaik ialah yang menggembirakan jika dipandang, yang mematuhi apabila disuruh, dan yang tidak pernah melakukan perkara yang dibenci pada diri ataupun hartanya." 
(Riwayat Al-Nassaie)

Tips 9 | Selalu Bersyukur dengan Apa yang Ada
"Diperlihatkan neraka kepadaku, dan aku melihat kebanyakan penghuninya ialah perempuan." Para sahabat bertanya: "Mengapa wahai Rasulullah?" Baginda menjawab: "Mereka tidak bersyukur atas pemberian. Apabila engkau berbuat baik kepadanya seumur hidup, lalu jika ia marah kepadamu, ia akan berkata: "Aku tidak pernah menerima sedikit pun kebaikan daripadamu."
(Riwayat Al-Bukhari)

Tips-tips ini saya kongsikan dengan anda semua bersumberkan daripada Majalah al-Ustaz isu ke-30. Semoga kita semua mendapat manfaat daripadanya. InsyaAllah.


Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee, boleh hubungi saya.

FB: Masherna Mustafa
Call / SMS / WhatsApp: 0199873748
Email: mashernamustafa@yahoo.com

Jangan segan ye...

0 comments:

Post a Comment