Pages

Protein Bukan-GMO yang lengkap dengan semua asid amino perlu Vitamin B yang lengkap dan seimbang Mengandungi magnesium, vitamin D, zink, tembaga, manganese Menyediakan asid lemak Omega 3 termasuk DHA dan EPA Multi vitamin dan Multi mineral semulajadi yang disalur Jam demi Jam

Shaklee supplements for all kind of needs. For a healthier life, for healthy people, pregnant and breastfeeding mommas, kids, men and women health, for the elderly, fertility, beauty and many more. Shaklee All Natural Supplement is indeed for ALL.

Sunday 9 December 2012

Pengambilan Vitamin Shaklee Semasa Mengandung Untuk Kesihatan Ibu dan Baby


Tu dia!!! Panjang betul tajuk entry kali ni. Sebab dah lama tak update blog pasal Shaklee, membuatkan tajuk kali ni panjang berjela... :p

Ibu mengandung, dietnya perlu dijaga dengan rapi. Kerana di saat2 ini, si ibu bukan sahaja perlu menjaga kesihatan dirinya malah kesihatan bayi yang dikandungi juga perlu diberikan perhatian. Apa kata pakar boleh dirujuk pada entry saya sebelum ini.

Shaklee sebagai sebuah syarikat yang telah menerajui barangan dan produk kesihatan secara semula jadi yang terulung di dunia sejak 5 dekad yang lalu, telah menghasilkan pelbagai vitamin yang sesuai diambil oleh ibu2 hamil. In syaa Allah dengan pengambilan supplements ini, kesihatan ibu dan bayi akan sentiasa berada dalam keadaan tip top.

Antara supplements untuk wanita hamil adalah seperti berikut:


Trimester pertama:

VitaLea – adalah multivitamin yang pertama dicipta di dunia. Ianya adalah pelengkap nutrisi yang diperlukan oleh badan. Selain menyediakan asas nutrisi, ia juga bertindak untuk memastikan pertumbuhan sel baru, membantu proses tumbesaran dan melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.

B-complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik –membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening dan keletihan. Juga membantu pembinaan DNA, sel2 baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau ulang belakang.

Vita Cmeningkatkan sistem imun tubuh dengan membantu sel darah putih untuk menentang bakteria dan kuman selain berguna untuk mencantikkan kulit.

Ostematrix (kalsium) – menghalang osteoporosis, memperbaiki kekejangan dan kebas2 yang selalu berlaku kepada ibu hamil. Selain itu, ia juga dapat mengimbangi tekanan darah, memelihara denyut jantung dan menggalakkan tidur yang selesa.

Dan ketika berada di trimester kedua dan ketiga, boleh ditambah satu lagi supplement iaitu

Omega GuardDHA adalah nutrient utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ia penting terutamanya pada 3 bulan terakhir kehamilan dimana otak janin sedang berkembang dengan pesatnya.


**Disclaimer
Segala testimoni yang dikongsi  di sini atau penulisan tentang produk bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh, menganalisa apa jua penyakit / masalah. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan yang berkaitan.


Sebarang pertanyaan boleh diajukan diruangan comment di bawah, atau melalui cara2 berikut:

FB: Masherna Mustafa
SMS / Call: 019-9873748

0 comments:

Post a Comment